4 Eylül 2010 Cumartesi

Naim Dilmener:"Nükhet Duru'yu çok seviyorum ama..."

-Çok seviyorum ama, kitapta da var, 80'lerdeki arabeskin tırmanışında ve popun patlamasının gecikmesinde Nükhet Duru ve Zerrin Özer'i suçlu görüyorum. Evet plak firmaları ısrar etti arabesk söyleyeceksiniz diye ama direnen direndi. Onlar da direnseydi belki arabeskin hakimiyeti bu kadar uzun sürmeyecekti. Çünkü onlar o zaman ilk beşin içinde sayılan isimlerdi. Ama bunu bir kenara atarsan, olağanüstü bir şarkıcı, neredeyse kötü şarkısı yok. Evet, o tarzdan bu tarza savrulup durdu, çok fazla şey denedi ama yaptıklarının tek ortak noktası, hepsini çok iyi söylemiş olması.
Naim Dilmener

ÇAğlar Yerlikaya:Türk Pop Müziği'nin divaları Ajda Pekkan, Nilüfer, Nükhet Duru ve Sezen Aksu’nun yerini alabilecek isimler beklenirken, onlar kendilerinden sonra gelen nesillerden çok daha başarılı ve konuşulan işler yapmaya devam ediyorlar. 70 lerden beri takip ettiğiniz bu isimlerin, günümüzde geldikleri nokta, sizin müzikal olarak onlardan beklediklerinizle örtüşüyor mu?
Naim Dilmener:Ajda Pekkan hariç, evet. Aksu, Nilüfer ve Duru “40 yıllık kariyer”i tek bir hamleyle çizip Demet Akalın’la yarışmaya kalkmıyorlar. Onlar hep kendilerinden emin oldular; “Dün filancaydı rakip, bugün falanca, yarın da bir başkası olacak; birileri geliyor gidiyor, biz ise hep kalıyoruz,” diye düşünüyorlar ve çok haklılar. Bu tavır onların bir uçtan bir uca savrulmalarını önlüyor. Ajda Pekkan ise öyle değil; o bütün gençleri rakip kabul ediyor ve üstelik onları onların silahlarıyla vurmaya kalkıyor. Bu yaz her konseri tıklım yıklım doldu, bu nedenle “başarmış” ya da “doğru yapmış” gibi görünüyor ama bu bir yanılsama! Uzun vadede kaybedecek, çok şey kaybedecek! Çünkü “Resim”i ya da “Aynen Öyle”yi “Ya Sonra”nın, ya da “Yaz Yaz Yaz”ın yanına koymak kolay şey değil; arada dağlar kadar fark var demek bile durumu anlatmaya yeterli değil; biri “şarkı”, biri “değil” sonuçta.
Naim Dilmener - çağlar Yerlikaya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder