Nükhet Duru'nun son çıkacak albümünden "İki Hayat" şarkısı "Bir Nefes Gibi" albüm döneminden, "Aşıksan Ne Farkeder" ki dönemi kapsayan nitelikte bir şarkı olmuş. İyi ki de öyle olmuş. Hayranlarının yıllardır beklediği de buydu zaten. Umarım alt yapısı da senfonik olur, günümüz pop soundunda olmaz. Yoksa bir piyanoyla söylensin canlı yayındaki gibi daha iyi. Yapay seslerle Nükhet Duru'nun sesinin, yorumunun kirletilmesinden hiç hazzetmiyorum. Mümkünse alaturka enstrümanlar hiç kullanılmasın, genel dinleyici yakalanmaya çalışılarak müziğin kalitesi düşürülmesin. Zaten sanat herkesin anlayışına veya kapasitesine göre yapılırsa, sanat olmaz, müzik olmaz. Sanatın görevi insanlara yukarıya çekmektir, düşük seviyeye inmek değil.
Yıllardır Nükhet Duru'dan yeni bir albüm bekliyoruz ve çok eleştiriyoruz onu daha sık albüm yapmadığı-çıkarmadığı için. Oysa yeni bir albümü ne kadar hak ediyoruz? Onun bugüne kadar yaptıklarının kaçta kaçını bırakın, hiç anlayabilmiş miyiz ? Zannetmiyorum. Yoksa onun yaptıklarının yüzde birini bile çözebilmiş olsaydık, Nükhet Duru'ya gösterilen değer bu kadar mı olurdu acaba?
Ben sürekli dinliyorum ama, her gün sanki yeni bir albüm çıkarmış gibi heyecanla dinliyorum yaptıklarını, tüketemiyorum asla. Dönem-dönem bir albümüne takılıp kalıyorum ve günlerce, haftalarca dinliyorum defalarca. Şu anda CD çalarımda "1981" ve "Aşıksam Ne Farkeder" albümlerinin CD formatı var ve 15 gündür onu dinliyorum. Günde kaç defa olduğunu bilmiyorum. Bir tanede mi boş şarkı olmaz, bir tanede mi keşke bunu söylemeseydi diyebileceğimiz ve atlayacağımız şarkı olmaz. Otuz yıl önce günümüzde uzağından, yakınından geçilemeyen bu kadar mükemmellikte ve evrensel bir sound nasıl yakalanabilmiştir merak ediyorum. Pop müzikle hiç alakası olmayan gerçek müzik insanlarının dinleyebileceği, müzisyenlerin bile ders alabileceği, içinde cazdan dansa, rock'tan operaya klasikten senfoniye renkler barındıran çok sesli eserler, müziğin zirvesi, en olgun hali resmen.
Müzik dünyasında "Deli Diyorlar Bana" mükemmelliğinde bir şarkı yapılmış mıdır söyleyin bana? "Gözler" veya "Her Şey Senin İçin" in dans sounduna yaklaşan olmuş mudur? Keza "Papatya Falı" da aynı şekilde. "O kışı Hatırlarım" diye bir senfoniden kimin haberi var? "Aldım Veda Mektubunu" yla yüreğimizi kopartıp elimize tutuşturuyor. "Kaldırım" şarkısıyla hayat dersi veriyor. "Ressam" a hayallerimizi teslim ediyor. "Gözlerin Bulutlu" da gitarla yaylılar sanki artistik patinaj yaparken Nükhet Duru' da sesi ve yorumuyla sanki bizi rehabilite ediyor. "Gidiyorum" şarkısıyla terkedenin terkedilen olduğunu anlatırken modern, batı soundundan taviz vermiyor ifade olarak. "Gökyüzünden Birer Birer İndi Yıldızlar" sanki Adnan Saygun çalışması gibi çok çağdaş. Keşke günümüz popu da "Aşıksam Ne Farkeder" gibi gerçek pop olarak kalabilseydi? "Aşk Dediğin Nedir" derken yorum, düzenleme aşkın gel-gitleriyle birebir örtüşüyor. Herkes "Melankoli", "Ben Gene Sana Vurgunum" diyor ama "Oysa Şimdi" tüm zamanların insanı en derinden etkileyen şarkısıdır. Nükhet Duru her "Oysa Şimdi" diyişinde başka bir duygu veriyor.
Bu albümden önce "Cahide" müzikalinin soundtrack'ine takılıp kalmıştım. Bir hayat hikayesi bu kadar müzikalite olarak anlatılamaz.
Bir dönem "Çek halatı Gönlüm" albümüyle her sabah ruhumu temizlerdim. Benim için bir kompozisyon o albüm.
"94" albümüyse Türk Pop'unun en iyi albümüdür diyeceğim ama hafif kalır. Dünya üzerinde bu kadar güzel düzenleme ve vokal tekniğiyle, bu kadar duygu yoğunluğu melodi ve söz zenginliğiyle bir albümün yapılmadığına dair kalıbımı basarım.
Hangi bir albümünü veya şarkısını anlatayım ki? "Şadırvan" diye bir şarkısı var ama biz o albümden "Sevda" ya takılmışız. "Sevda" yı binle çarpın alın size "Şadırvan". Melankoli'yi milyonla çarpın alın size "Nerdesin". Bu şarkıyı dinlemeyenin müziği anladığına inanmam.
"Güneşten Bir Parça"! Başka bir söze gerek var mı? "İyi Oldu Gelmediğin" Türk Popuna bedel. Yorumun ne olduğunu öğrenmek istiyorsanız "Yaz Valsi"ni dinleyin.
"Gel de Yola Düşme", "Dağınık Yatak", "Ya Seni Ya Gençliğimi" "Benim Yolum" albümünden haberdar olmayanlara tavsiye olunur.
Tamam, tamam sustum. Bunlar böyle iki satırla geçiştirilecek şarkılar değil çünkü. Her şarkının tek, tek incelenmesi gerekiyor anlayabilmek için.
"Güneş", "Kulis", "Yıldızlar", "Haykırıyorum" demeden geçemeyeceğim. "Al Gönlümü Diyar Diyar Sürükle", sürüklüyor da...
Bitmez, bitmez, sonsuza kadar sürer. Bir de yeni albüm istiyoruz ha!
"Ne Oldu Bize" diye bir şarkısı da var insanı öldüren. Lütfen onu da ihmal etmeyin. Piyasaya çok fazla geldiği için gündem yaratamamıştır da.
"Deprem"se ruhumuzda deprem yaratacak cinsten bir senfoni.
"Al Beni de Yanına"....?
"Gerisi Vız Gelir", "Kazandım", "Şüphe Ediyorsun", "Söyletme Beni" yi bilmeyeniniz yoktur sanırım.
Nükhet Duru'yla eş anlamlı olan şarkıları söylemeye hiç gerek yok.
Tanrım "Çakır" ı nasıl unuturum. Hele Nükhet Duru'nun TRT'de yılbaşı gecesi programında kuğu gibi sahneye koşarak süzülüşü çok heyecan yapıyor insanda.
"Hap ve Sulh" müziğe damgasını vuruyor. Kimse konuşmasın lütfen.
"Canım Yandı" başlı başına adına her ne dersek işte.
Bu saydıklarımı onla, yirmiyle, yüzle çarpın, işte Nükhet Duru. Daha ne istiyoruz ki Nükhet Duru'dan. ha!
"Mühür" ve "Gümüş" albümünü beğenmeyenlerse müzikten anlamayanlardır.
"Fani Dünya" diye bir şarkı var "Bana Rağmen" albümünde sormayın.
"Tokat" müzisyenim diyenlere çok güzel bir cevap.
"Şu Senin Çekip Gitmelerin" i Murathan Mungan beğenmemeiş düzenleme olarak falan. Her şey herkesin istediği gibi olacak diye bir şeyu yok ya. "Gece Saat Oniki" çok kalite bir albüm.
"Sesini Duyur" Ayten Alpman'ın bile tek geçtiği bir şarkı.
"Aklımda Sen, Fikrimde Sen", ne diyeyim başka.
Daha o kadar var ki. "Canım Yanar", "Palto", "Bodrum-da", "Tay, tay, tay"... say, say, say bitmez.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder