Şimdi bir çoğu diyecek ki, Türk Pop'unda bu beş albümden daha iyi albüm yok mu? E var mı? Sözü, müziği ve düzenlemesiyle iyi bir şarkı olsa bile, içinde bu kadar çok iyi şarkı barındırıyor mu? Ayrıca içinde Nükhet Duru var mı demezler mi insana?
Bazı sesler özeldir ama bazı sesler çok derindir, çok samimidir, çok içtendir ve senin adına söylenmesi gerekenleri ruhuyla dile getirir. Şarkı söylemek ses çıkarmak değil, duyguları en ince şekilde yorumlamaktır. Bunun da bir ustası varsa o da Nükhet Duru'dan başkası değildir.
Bana bir albüm söyleyin ki şu şarkısı "Ben Gene Sana Vurgunum", "İyi Oldu Gelmediğin", "Beni Benimle Bırak", "Oysa Şimdi" den daha iyi olsun ki bu albümlerde bu şarkıların çok daha fazlası var.
Hatta ilk beş albüm dışında kalan Nükhet Duru albümlerindeki bazı şarkılardan bile daha iyi şarkı olduğunu zannetmiyorum Nükhet Duru faktöründen dolayı. Örneğin "Güneşten Bir Parça", "Nerdesin", "Bir tek Sevgili", "Gel de Yola Düşme", "Kalp Ağrısı", "Tokat", "Fani Dünya", "Şu Senin Çekip Gitmelerin", "Geberiyorum" dan daha iyi şarkı olduğunu söyleyebilir misiniz?
Nükhet Duru sanıldığı gibi ne "Melankoli"den ibaret, ne beş albümden ibarettir. Hele güzel bir şarkı olmasına rağmen Nükhet Duru'yu mizahi hale getiren "Mahmure"den hiç ibaret değildir.
Algılar iyiye, güzele kapalıysa ve algıda kolaycılık hakimse yapılacak bir şeyin olmaması çok acı.
İnsanlar, özellikle insanlarıMIZ komplekslerlerini, melankolilerini, egolarını tatmin ettikleri kolaycılığı kaliteyle, gerçek sanatla, gerçek müzikle karıştırıyorlar. Müzik sadece eğlenme aracı değildir. Müziğin insanı geliştirmek gib bir misyonu vardır, olmalıdır sanatın yapısı gereği.
Ajda'cı bir arkadaşım var, daha sonra Sezen Aksu, ve Nilüfer'i çok sever, Zerrin Özer, Nazan Öncel ve Candan Erçetin'i sever, Cem Karaca ve İlhan İrem'i de çok sever. Sevdiği sanatçılardan en sevdiği şarkıların listesini yapmış. Her birinden 3-5 tane şarkı çıkarabilmiş ancak ama Nükhet Duru'dan 50 şarkı çıkarmış. Nükhet Duru'da sevdiği sanatçılar listesinde Seyyal Taner'lerden, Füsun Önal'lardan sonra gelir. Bana geldiğinde bile "Gel de Yola Düşme", "İyi Oldu Gelmediğin", "Fani Dünya", "Oysa Şimdi"yi dinlemeden gitmez ve şarkıları dinlerken kendinden geçer, başka bir dünyaya trans olur.
Anlatmak istediğim insanlar eğlenceyle, şovla gerçek müziği karıştırıyorlar ve göz önünde bulunandan iyiyi, kaliteyi, sanatı göremiyorlar. Piyasa da çıkarına uygun görselliği pompalayıp duyguları istismar edince, eğlenceyi en iyi, kalite zannediyorlar. Oysa eğlence ve tatmin dışında hiçbir anlamı olmuyor, kalmıyor beğendikleri şarkıcı ve albümlerinin.
Bir Nükhet Duru gerçeği var, bir de Nükhet Duru faktörü
İyi müzik insanlarının Nükhet Duru ile çalışması bir şans olarak görülebilir Nükhet Duru adına ama o şans durduk yere gelmemiştir herhalde Nükhet Duru'nun ayağına. O şansı değerlendirebilecek bir kapasite olmasaydı eğer, ne o şarkılar bildiğimiz klasik şarkılar olur, ne de o şarkılar Nükhet Duru'ya giderdi. Çünkü aynı müzik insanları başka sanatçılarla da çalışmışlardır ama bir "Melankoli", bir "Ben Gene Sana Vurgunum" çıkmamıştır. Eğer o şarkılar çok özel diyorsanız, o şarkılar işte orada duruyor. Buyursunlar yorumlasınlar yürekleri-sesleri ve yorumları yetiyorsa. Herkesin şarkısı cover yapılıyor-yeniden yorumlanıyor ama Nükhet Duru şarkıları değil. Neden? Hani güzel ve özel olan şarkılardı, müzisyenlerdi. Demek ki Nükhet Duru'nun verdiği ses ve yorum verilemiyor, Nükhet Duru olmayınca bir şeyler tam olmuyor. Bu şarkılara Nükhet Duru faktörünün etkisi olmasa, tozunu-dumanını attırırlardı bu şarkılarla piyasanın.
"Koskoca" Nükhet Duru!
Nükhet Duru kendisi müzik yoluna girmeseydi, kiminle çalışacağına kendisi karar vermeseydi, düşünüldüğü gibi şan-mans olmazdı. Bir Nükhet Duru gerçeği var, bir de Nükhet Duru faktörü, o kadar. Çünkü o Sezen Aksu'nun hayran olduğu, bütün müzik otoritelerinin Bir numaralı yorumcusu, Selda Bağcan'ın da dediği gibi "koskoca" Nükhet Duru. Herkes herkesi sevebilir, her şeyi dinleyebilir ama Nükhet Duru dinlemek o kadar kolay olmayabilir, biraz çaba gerektirebilir. O zor sınır aşılınca, gerçek müzik yoluna girilince de tadına doyum olmaz ama.
Teşhisiniz gerçekten çok doğru, "gerçek müzik yoluna girilince" derken... İnanın bunu ben de hep gözlemledim, Nükhet Duru'yu asıl sevenler müzik eğitimi almış, müzikle uğraşan ve üreten insanlar çünkü... Tanrı öyle bir ses, yorum ve yetenek vermiş ki, klasik müzik akademisyenleri ve otoriteleri bile O'na hayran... Bunun ötesinde daha ne olabilir ki?
YanıtlaSilKatılıyorum size
YanıtlaSil