16 Aralık 2011 Cuma

Nükhet Duru Şarkıları

Nükhet Duru'nun 1988 yılında çıkardığı "Ben Gene Sana Vurgunum", "Melankoli", "Beni Benimle Bırak", "Anılar" ve "Cambaz" hitlerinin yeni düzenlemelerinin de bulunduğu, yedi şarkıyla yenilerin daha ağırlıkta olduğu bir albüm. Yedi şarkı da bir albümün albüm sayılması için yeterli bir rakam sayıldığından, "Benim Şarkılarım" Nükhet Duru'nun başlı başına bir albümü sayılır ne kadar bazı diskografilerinde toplama sınıfında yer alsa da . Üstelik bu albüm "Tay" gibi süper bir şarkı barındırmaktadır. "Özledim" gibi es geçilemeyecek yeni bir Cenk Taşkan bestesi de vardır. Benim için Cenk Taşkan demek Türkiye'nin en iyi bestecisidir demektir. Neden mi? Çünkü bu ülkede evrensel manada bu kadar güzel işler çıkarabilmiş başka bir besteci yoktur da ondan. "Bodrum" da albümüm yaz ruhunu tamamlayan güzel şarkılardan biri. "Yaz Valsi"nde Nükhet Duru sözsüz bir şekilde yorumculuğunu konuşturuyor. Selmi Andak bestesi "Fısılda Kulağıma"yı dinlerken albüm sanki "Çek halatı Gönlüm" albümünün tamamlayıcısı gibi geldi. "Her Yerde Sen" ve "Azbuçuk Sevgi" adaptasyonları da dinlenebilir nitelikte. Eski hitlerin yeni düzenlemeleri de seksenlerin ruhu olarak nasıl düzenlenebileceğine dair bir hatıra. Üstelik çok da başarılı, ilk düzenlemelerin altında ezilmediği gibi, hatta daha iyi bile bence. Sanırım "Ben Gene Sana Vurgunum", "Melankoli", "Beni Benimle Bırak", "Anılar" ve "Cambaz" hitleri de Nükhet Duru'nun kendince en kayda değer bulduğu hitleri ki, bu albümde onları tekrar yorumaldığı gibi, bir çok yerde de bu şarkıları telaffuz etmiştir en büyük hitleri olarak. Bu albüm de ne yazık ki sadece kaset üzerinde kayıtlı kalanlardan.

Bir de Nükhet Duru'ya simsiyah saçlarıyla alışıp hep yadırgamışızdır ya başka saç renklerini. Albümün yaz ruhuna uygun olarak o dönem boyattığı sarı saçlarıyla bambaşka bir Nükhet Duru olmuş, çok güzel olmuş ve yakışmıştır da sarı saçlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder