22 Mayıs 2012 Salı

Bitmez Tükenmez Bir Duygudur Nükhet Duru; Ner'de O Eski Şarkılar...

Nükhet Duru'nun benim için ön plana çıkan şarkılarından dolayı bazı şarkılarını ihmal edip, geç keşfetmişliğim vardır. Aslında bu, duyguların müzik diliyle ifadesinin daha önce öğrendiğim ifade şekillerinden belki de daha özel ve daha güzel olmasından kaynaklanan bir yabancılık. Ne kadar ihmal ettiğim bir şarkısı varsa, hep çok özel, en güzellerinden biri olduğunu keşfediyorum üzerine gidince. Bu da bana yüzeyselliğin gerçekleri kaçırmama sebep olduğunu öğretiyor. O yüzden diyorum ki, boş Nükhet Duru şarkısı yoktur, anlaşılamayan Nükhet Duru şarkısı vardır. Kendimi çok şanslı hissediyorum Nükhet Duru'nun hiç bitmemesinden, tüketilememesinden dolayı.

En özel tarafı ne biliyor musunuz Nükhet Duru'nun benim için; Her şarkıda her duyguya göre farklı bir ses tonu ve rengiyle şarkı söylemesi, anlatmak istediği duyguyu birebir verebilmesi. Mesela "Kadın" şarkısında kadını öyle içten anlatıyor ki, kadınların ne kadar özel olduğunu anlıyorsun. Sonra da kadınlar hakkındaki önyargıların hesabını öyle inandırıcı bir duyguyla soruyor ki, gerçekten önyargılı olduğunu ne kadar katı olursan ol kabul etmek zorunda kalıyorsun. Bunu sözlerle yapmıyor, duyguyla yapıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder