22 Mayıs 2012 Salı

Türkiye'nin Tek Divası Nükhet Duru'ya Her Tür ve Tarz Yakışıyor

Video paylaşım sitesinde Nükhet Duru'nun plak, CD kayıtlarına geçmeyen bir çok türde söylediği şarkılarla türkülerle karşılaşıyorum. Bir çok insan Nükhet Duru'nun her telden söylemesine itiraz edebilir çizgisinden saptığı için ama ben bir sanatçının tek düze olmasına karşıyım. Söyleyemiyorsa söylememeli ama söyleyebilecek bir ses kapasitesi varsa, bence söylemeli. Zaten Nükhet Duru'yu gerçek bir sanatçı yapan her türden söyleyebilme kapasitesidir. Ben Nükhet Duru'yu her telden seviyorum. Belki benim değişken yapımdan, belki de Nükhet Duru'nun bunu isteyerek yapmasından çok yakıştırıyorum ona her tarzı.

TRT'de canlı söylediği ve albümlerindeki modern türkü kayıtlarında da, Sanat Müziği kayıtlarında da, filmlerde söylediği Arabesk şarkılarda da, müzikallerde söylediği her tarzdan şarkılarda da çok seviyorum onu. Özellikle kendini ispat ettiği Latin tarzında bitiyorum ona. Çocuklar için söylediği şarkıları bile sanki büyükler için söylenmiş gibi her yaştan insanın dinleyebileceği seviyedeler. "Güzel ve Çirkin" filminde de batı tarzında klasik çok güzel bir çocuk şarkısı söylemiş. Ona ne yakışmıyor ki? Caz formatı da çok yakışıyor, şarkıların bazı bölümlerinde opera gırtlağıyla yaptığı tiz çıkışlar da. 70'lerin ve 80'lerin disco soundunu da en çok ona yakıştırıyorum. İlk albümlerindeki bir çok şarkıda özellikle düzenlemelerin verdiği havayla sanki klasik müzik dinliyor gibi oluyorsun. Belki Nükhet Duru Rock mı söylemiş diyenler olabilir ama, bırakın tınılarını ve soundunu, Rock'ın isyankarlığını onun şarkılarında görmemek, duymamak için kör ve sağır olmak gerekir. Özellikle en çok sevdiğim tarzıysa Cumhuriyetimizin Ahmet Adnan Saygun gibi çağdaş klasik müzik bestecilerinin kültürümüzün renklerini taşıyan çok sesli besteleri var ya, "Çakır" ve benzeri şarkıları sanki onlar gibi geliyor bana ve beni çok şahlandırıyor dinlerken.

Opera ve klasik müzik sanatçısı olmasını çok isterdim Nükhet Duru'nun. Zaten tavrı, tarzı da tam bir diva değil mi; Simsiyah saçlar, sımsıkı bir topuz, opera gırtlağı, şarkılarını söylerken şarkıyla bütünleşmesi... Türkiye'nin tek divası bence Nükhet Duru. Kimse ben divayım diye komik duruma düşmesin. Benim bildiğim diva opera sanatçılarına denir ve buna en çok yakışan da Nükhet Duru'dur. Her popçuya diva dersen, divalık bu kadar ucuzlar tabii.

Bence her tarzda söylemeli Nükhet Duru. Belki en çok bu yüzden de çok seviyorum onu. Sanat ve sanatçı adına da olması gereken bu yenilikçilik ve deneysellik değil midir yaratıcılığın itici gücü olarak? Alışkanlıklardan vazgeçmek zordur ama yenilikçiliğin tadını bilenler, her zaman farklılığı, değişkenliği tekrara tercih ederler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder