3 Kasım 2017 Cuma

Nükhet Duru popüler oldu ama hiçbir zaman pop sanatçısı olmadı!


Hiç durmadan müzik dinliyorum, deliler gibi... Şuarada kaç yıllık ömrüm kalmış ki zaten. Onu da en keyif aldığım şeyle değerlendirmem en doğal hakkım. Çok güzel şarkılar var dünya müziğinde... Hatta ağlatıyorlar beni saygıdan. Sonra Türkiye'ye dönüyorum... İnkar edemem bizden motiflerin yer aldığı pop müziğimizi de sevdiğimi ama ben Ulvi Cemal Erkin gibi Çağdaş Türk Müziği'ni seviyorum ve karşılığı sadece Nükhet Duru var Türkiye'de...

Nükhet Duru'nun albümlerinde Çok Sesli Çağdaş Türk Müziği'nin tınılarını hep duyabilirsiniz. Klasik müziktir Nükhet Duru'nun yaptıkları, Çok Sesli Çağdaş Türk Müziğidir... Bunun içinde cazı da vardır, latini de, folku da, alaturkası da, popu da... Çok eklektik, çok deneyseldir. Çağdaş Türk Müziği'ni bile geliştirmiş, yüceltmiş, evrenselleştirmiştir Nükhet Duru. Sadece bu yazıyı yazarken bile dinlediğim şarkılar... "Çakır", "Gel de Yola Düşme", "Aç Gözünü Adamım", "Sürgün"...

Her dönem teknoloji paralelinde müzik form değiştirmiştir orkestral ve kayıt anlamında ama Nükhet Duru'nun şarkılarında çağdaşlık elden bırakılmamıştır. O yüzden Nükhet Duru'ya pop müzik sanatçısı demek hakaret sayılmasa bile hafif kaçar. O türünün tek ve 1 numaralı örneğidir, o Çağdaş Türk Müziği'nin efsanesidir. Popstarlık da sizin olsun, divalık da..!

Ülkemizdeki popstarları küçümsemek için falan söylemiyorum bütün bunları... Kimisi show girl, kimisi müzisyen, kimisi çok iyi bir şarkıcı, kimisi çok iyi bir ses, hatta yorumcu olabilir ama müziği sağlam bir şekilde sırtlayabilmek, onu bir adım daha yükseltebilmek için çaba sarfetmek, gelecek kuşaklara müzik adına miras bırakabilmek ve bundan hiç vazgeçmemek, asla pes etmemek ve müzikteki bütün yozluğa rağmen gerçek müzik aşkında direnmek bambaşka bir şeydir.

Pop sanatçıları kitlelere şarkı söylerken, popstar olmanın keyfini sürerken, Nükhet Duru tiyatro salonlarında, hatta eğlence mekanlarında bile kabare yapmaya, inandığı tarzda şarkılar söylemeye devam ediyor inatla. Nükhet Duru kendisi için, "Öldükten sonra 'ANLAŞILAMADI' denmesini isterim!" derken sadece müziğine duyarsızlığa sitem etmiyor, müziğimize gereken önemin verilmemesini de anlatmak istiyor...

Not: Nükhet Duru hiçbir zaman pop söylemedi demek istemiyorum elbette ama orjini bellidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder