13 Temmuz 2022 Çarşamba

Nükhet Duru'nun arayış, yenilenme ve deneysel dönemi; 80'li yıllar!


AÇ GÖZÜNÜ ADAMIM

Aç Gözünü Adamım, Nükhet Duru'nun en deneysel albümlerinden biridir. Sadece Mahmure şarkısıyla değerlendirilirse çok yazık olur ki, o şarkı bile bir efsanedir. Özellikle Soner Olgun besteleri gerçekten eşi benzeri bulunmayan nitelikte eserlerdir. Albümle aynı ismi taşıyan Aç Gözünü Adamım ve Delikan şarkıları Popfolk'un 90'lara taşınmasının tek örneği bile diyebiliriz. Albüm CD olarak Türkiye'de basılmadı diye biliyorum veya basıldıysa bile CD formatının yeni çıktığı dönemler-kaset dönemi olduğu için baskılarını bulmak hiç de mümkün değil. Ama Almanya baskısı örneklerini fahiş fiyatlarda gördüm. Albümden Yaralım ve Bir Adım At Yeter daha çok popüler olan şarkılardan. Oysa; Sevmek Zor, Memleketim, Kalp Ağrısı, Sıradan Nağmeler, Beni Unutma, Seni İstiyorum dönem itibariyle ve sound farkıyla hepsi Nükhet Duru'nun ilk albümleri olan altın dönemindeki şarkılar gibi nitelikli özgün eserlerdir.


NADİDE

Aranjeleri-düzenlemeleri o günkü teknolojiden bağımsız düşünmek ve değerlendirmek biraz zor kanımca. Teknoloji yetersizliği 70'lerde şarkıların daha orkestral ve senfonik olmalarına sebep olurken, 90'lara gelindiğinde gelişen teknolojiye rağmen/sebebiyle müziğin daha tek sesli, daha tek elden olmasına, hatta orkestranın ekarte edilmesine bile sebep olmuş. 80'lerde orkestra kullanılmış, 90'larda da ama o tek kanallı 70'lerdeki imkansız dönemlerdeki gibi senfonik ve klasik orkestrasyonlar olmamış. Bu tabiki de sadece teknolojiyle alakalı değildir, aranjenin nasıl yapıldığıyla da alakalıdır ama dönemsel etkiler de mevzubahis diye düşünüyorum. Kulak alışkanlığı ve içselleştirmeler doğrultusunda neyi beğendiğimiz de bir şeye iyi veya kötü not vermemize de sebep olabiliyor sanırım. Mesela düzenlemeler dışında sanatçıların deneyselliğine de çok hoşgörüyle bakılmadığı olmuştur. Sevdiğimiz sanatçılardan hep aynı şeyleri bekleriz. Oysa aynı şey tekrardır ve benzer şeylerin yapılması da o sanatçıları yükseltmediği gibi gözardı edilmelerine bile sebep olmuştur. Ama yıllar sonra sevdiğimiz sanatçılarda yadırgadığımız deneysel çalışmalar, iyiki de yapmış da dedirtebiliyor. Mesela neden TSM söyledi diye eleştirilen Nükhet Duru'nun Endülüste Raks, Beni Kör Kuyularda gibi TSM denemeleri olmasaydı, böyle klasik icralardan mahrum kalacaktık.


ÇEK HALATI GÖNLÜM

HAFİF MÜZİĞİMİZİN GÖZARDI EDİLEN DÖNEM ALBÜMLERİNDEN BİRİ!

Nükhet Duru'dan söz açmışken... "Çek Halatı Gönlüm" nasıl bir albüm derseniz...

1. Kıyıda köşede kalmış, kadri kıymeti bilinmemiş ve dolayısıyla CD baskısı falan hiç düşünülmemiş, çok büyük haksızlık yapılmış bir albüm. Çünkü; 

2. Baş ucu albümü demek ne demektir; benim için öyle bir albümdür işte. Dinlemekten hiç bıkmadığım, canım biraz sıkkın olsa rehabilite mahiyetinde rahatlamak için baştan sona tekrar tekrar dinlediğim bir albümdür. Çünkü; 

3. İnsanı düzenlemesiyle, orkestrasyonuyla, melodi yapısıyla, sözleriyle hiç yormayan bir albümdür. Çünkü;

4. Romantizmin doruklarında gezinen aşk yüklü, sanki duygusal bir süreci anlatan, hikayesi ve şarkılar arasında bir bütünlüğü olan kompozisyon mahiyetinde bir albümdür. Çünkü;

5. İçinde o dönem aşk yaşadığı Dikran Masis'in de bessteleri var. Bu gözardı edilen albümde ayrıca Aysel Gürel, Garo Mafyan, Mehmet Teoman, Cenk Taşkan, Akın Ertübey gibi Nükhet Duru'nun diskografisinde önemli yer teşkil eden büyük isimler, Ülkü Aker var. En önemlisi de pop müziğimizin sevgiliye dair en özel 1 numaralı şarkısı "Bir tek Sevgili" ve söz yazarı Murathan Mungan var.

6. Nükhet Duru'nun Mehmet Teoman - Cenk Taşkan - Ali Kocatepe döneminden sonraki deneysel çalışmalarının yer aldığı ikinci döneme ait, 80'ler popunun ruhunun olduğu çalışmalarından biridir. Nükhet Duru'nun deneysel ikinci döneminde Her Şey Yeni, Sevda, Nadide, Benim Şarkılarım, Benim Yolum albümleri de var. Sevda, Nadide, Çek Halatı Gönlüm plak olarak basılsa da, kaset dönemi albümleridir ve en azından ben piyasada hep kaset formatıyla karşılaştım. Zaten Benim Şarkılarım ve Benim Yolum albümleri sadece kaset üzerinde kalmıştır.


BENİM YOLUM

"Benim Yolum" Nükhet Duru'nun en iyi albümü mü? Çünkü Nükhet Duru hayranlarının en çok sevdiği albüm konusunda ortak paydada buluştukları bir albüm.

1989 yılı Aralık ayı son haftası çıkmıştı yanılmıyorsam ve kaset olarak... Tekrar tekrar dinlediğim bir albüm olmuştu. İlk başta Neydi Neydi çok ilgimi çekmişti herkes gibi. Destina herkesin sevdiği bir hit haline geldi. Gel de Yola Düşme ise senfonik yapısıyla kuşkusuz pop müziğimizin en iyi şarkılarından biriydi ki Nükhet Duru hayranlarının en sevdiği şarkılardan da biridir. Albüm İstanbul Türküsü ve Ya seni Ya Gençliğimi gibi iki yüksek kalite şarkı barındırmaktadır. 4 besteyle başrolde Selim Atakan vardır ve herkesi sarıp sarmalayan Hançer ile Nükhet Duru'nun en kült şarkılarından Dağınık Yatak da bu albümde ona aittir. Akın Ertübey ne kadar bilinen bir bestecidir bilmiyorum ama Nükhet Duru'ya çok güzel şarkılarını vermiştir. Bir Yaşam ve yukarıda bahsettiğim İstanbul Türküsü ve Gel de Yola Düşme ona ait bestelerdir. Yani Gel de Yola Düşme şarkısından dolayı belki de albümü kült hale getiren Akın Ertübey'dir. Gel de Yola Düşme şarkısını bu kadar anlamlı kılan ise, büyük ihtimal bu şarkı da dahil olmak üzere 3 sözüyle bu albümde yer alan Mehmet Teoman olsa gerek. Selim Atakan bestesi Desitina'nın sözlerini ise Lale Müldür yazmış. Nükhet Duru'nun en özel isimlerinden Murathan Mungan ise Hançer ve Dağınık Yatak'ın sözlerini yazmış. Albümde öne çıkan 3 şarkıda söz ve müzik olarak özel isimler bir araya gelmiş. Destina: Selim Atakan - Lale Müldür, Gel de Yola Düşme: Akın Ertübey - Mehmet Teoman, Dağınık Yatak: Selim Atakan - Murathan Mungan.

Gerçekten söz, müzik, düzenleme olarak yüksek kalite arz eden bir albüm. Ama ne yazık ki ne plak olarak basılmıştır, ne de CD; kaset üzerinde kalmıştır. Albümün yayın haklarının Avrupa Müzik'te olduğunu biliyorum ve böyle bir albümün raflarda tozlandırılmasına çok hayıflanıyorum. Yazık, gerçekten çok yazık. Nasıl bir müzik anlayışıdır ki bu, ülkemizdeki müzik şirketlerinin...


"SEVDA" ALBÜMÜ, NÜKHET DURU DİSKOGRAFİSİNİN NERESİNDEDİR?

Çok sesli Türk Sanat Müziği olarak addedilen Hafif Türk Müziği, aslında çok sesli falan değildi, çünkü çok seslilik çok keman kullanıp enstrüman sayısını arttırmak değildir, Hafif Türk Müziği sayesinde alaturka sanat müziğimiz hiç mi geleneksellikten kurtulamamıştır; kurtulmuş, hatta popülerleşerek daha geniş kitlerere bu sayede ulaşmıştır. Emel Sayın'ın bazı albümleri Hafif Türk Müziği'ne geçiş süreci albümleridir ama denilen noktaya Samime Sanay'ın Beni Hatırla albümü ile ulaşılmıştır. Bu türün mucide Yıldırm Gürses olsa gerek. Çünkü onun şarkıları zaten bu tarza çok yatkındı. Bu tarz sayesinde bir çok sanatçımız pop müzik sanatçısı gibi popüler olmuştur. Emel sayın, Sanmime Sanay, Hülya Sözer, Sevim Deran vesaire. Yazıyı Nükhet Duru'nun Sevda albümüne bağlayacağım Bir İlkbahar Sabahı şarkısı da HTM şarkısıydı ve Erol Evgin, Samime Sanay başta olmak üzere bir çok sanatçıyla birlikte Nükhet Duru da bu şarkıyı kaydetmişti ve albümde Sevgi Üzerine Sohbet ismiyle yer almıştı. Sevda albümü HFT dönemi sebebiyle yarısın deneysel TSM formu şarkılardan oluşan (Güzelsin Güzel, Deli Gönlüm, Bir İlkbahar Sabahı, Sevda, Çok Uzak) yüksek dozda melodi ihtiva ettiği için gerçekten güzel bir albümdür. Albümün mimarları 3'er parçayla Attila Özdemiroğlu ve Ali Kocatepe'dir. Albümün deneysel diğer tarafı ise Seni Benden Alamazsın , Ali ve Destan şarkılarıyla popfolk olmasıdır. Sanki albümün kurgusu Nerdesin ve Şadırvan şarkılarıyla Nükhet Duru'nun pop tarafı da ihmal edilmeyerek popfolk ve popalaturka üzerine kurgulanmış gibidir. Biraz modernleştirilmiş de olsa, düzenlemecesi Garo Mafyan'dır çünkü, tamamen TSM'den oluşan Nadide albümünden sonra Sevda daha bir modern alaturka ve folk albümü gibidir. Söz yazarı olarak 4 şarkıyla Aysel Gürel ismi ön plana çıkmaktadır. Albümdeki diğer önemli isimler ise Zülfü Livaneli, Selahattin İçli, Selmi Andak, Faruk Nafiz Çamlıbel, Erdoğan Berkerdir. Albümün efsane, Nükhet Duru'nun diskografisinin ilk 10'da yer alabilecek şarkılarından biri olan Atilla Özdemiroğlu bestesi ve Aysel Gürel sözleriyle Nerdesin'dir. Keza Selmi Andak bestesi Şadırvan da o mahiyette bir şarkıdır. Kişisel bir not düşeceğim. Sevda şarkısı kitleler tarafından çok sevilse de, TSM formu düzenlemesi sebebiyle ben bir türlü sevememişimdir; Taa ki yakın tarihte Ceylan Ertem ile söylediği akustik versiyonuna kadar...

Albüm kapağı ise plak şirketinin ismi ART'a yakışır nitelikte tablo gibidir...

Albüm ünlü Discog sitesinde tür ve tarz olarak; Pop, Folk, World, & Country, Europop, Ottoman Classical, Ballad olarak tanımlanmıştır.


PEKİ "AMAN TANRIM" ALBÜMÜ NÜKHET DURU DİSKOGRAFİSİNİN NERESİNE TAKABÜL EDİYOR?

90'lar müziğimizde ne kadar muhteşem bir dönem olarak anılsa da istinaslar dışında düzenleme açısından sintizayzır dönemi olduğu için çok da iç açıcı sayılmaz. Bakınız beste olarak demiyorum; albümün % 70 omurgasını oluşturan aranjesinden bahsediyorum. O dönem Garo Mafyan etkisine maruz kalmayan sanatçı da yok gibidir. Garo Mafyan o dönem bir modadır. Sebebi seri üretim yaptığı için mi, yoksa müzikal bir tercih midir bilemeyeceğim. Garo mafyan kötü bir müzisyen anlamı da çıkarılmasın sözlerimden. Bildiğim kadarıyla bu albüm yapımcısının yüzünü satış grafiğiyle güldürmüştür de. Albüme kısaca Garo mafyan albümü diyebiliriz. Çünkü şarkıların çoğu ve düzenlemeler ona ait. Söz yazarı olarak gene Aysel Gürel ağırlıkta. Albümdeki diğer söz ve besteciler ise Kenan Doğulu, Çiğdem talu, Şehrazat'tır. Albümde bir de sevgili Ulunay Türkkan'ın tavsiyesiyle o dönem çok popüler olan Faye Sahara şarkısı Touch Me'nin adaptasyonu da vardır. Albüm sintizayzır dönemine denk gelmeseydi, farklı bir lezzeti olabilirdi. Benimle Oynama, Leyla Her Zaman Leyla, Aldırma, Ben Aşkın Kitabını Yazarım, Aynada Dün Gece gibi çok güzel şarkılar vardır. 

Albüm Türkiye'de kaset fortmatında, Almanya'da CD fortmatında yayınlanmıştır. Dolayısıyla diskogarifimizde Nükhet Duru - Aman Tanrım CD'si yoktur.


NÜKHET DURU'NUN YENİLENDİĞİ DÖNEMİN BAŞLANGICI; HER ŞEY YENİ!

Nükhet Duru'nun Her Şey Yeni albümüne değinmeden geçmeyelim. Nükhet Duru'nun çalışmaları, genelde ilk dönemindeki 4 albümü baz alınarak bir değerlendirilme yapıldığı ve beklentiler yüksek olduğu için hep eleştirilmiştir. Oysa yıllar sonra dinlendiğinde hiç de öyle kötü eleştiriyi hak eden çalışmalar olmadığı anlaşılıyor. "Her Şey Yeni" albümü eğer yanlış değilse çok büyük rakamlarla hazırlanan bir prodüksiyon olmuş ama sanırsam beklentileri karşılamamış. Albüm, Münir Nurettin Selçuk bestesi "Beni Kör Kuyularda", Timur Selçuk bestesi "İspanyol Meyhanesi" ve Akın Ertübey bestesi "Güneşten Bir Parça" dışında adaptasyon şarkılardan oluşmaktadır. Bu üç şarkı şüphesiz Nükhet Duru diskografisinin en şahane şarkılarındandır. Demek ki Akın Ertübey'in Nükhet Duru albümlerinde varoluşu bu yıllara kadar geriye gidiyor. Timur Selçuk'un şarkıcı olarak Nükhet Duru'dan başka kimseyle çalışmadığı notunu da ihmal etmeyelim. Ayrıca albümün adaptasyon şarkıları da kötü falan değil, aksine Nükhet Duru yorumuyla daha da nitelikli hale gelmiş şarkılardır. Her Şey Yeni, Ben Erkek Olsaydım, Yalan Sözlerle (Çok güzel bir şarkıdır), Ne Yazık (Sadece albümün en iyilerinden değil, Nükhet Duru'nun en güzel şarkılarındandır), Aşk Bu (Bir operet şarkısını Nükhet Duru'nun ne hale getirdiğini görmeniz açısından) gerçekten dinlenilesi şarkılardır. O dönem 5 Yıl Önce 10 Yıl Sonra popüler bir grup olduğu için Ajda Pekkan dışında Nükhet Duru da çalışmıştır bu grupla ve albümde "Sen Yeter ki İçten Bir Gülüver" şarkısını birlikte söylemişlerdir.

Albümün yayın hakları Ossi Müzik'tedir. Umarıım bir gün CD formatında yayınlanır.


NÜKHET DURU'NUN KENDİSİNİN EN SEVDİĞİ 5 ŞARKISI VE 15 YIL BOYUNCA ARALIKSIZ HER YILA BİR ALBÜM!

Koyu bir Nükhet Duru hayranı olarak Nükhet Duru ile ilgili paylaşımlarımı Türk Hafif Müziği sayfasını Nükhet duru sayfası gibi kullanmamak adına genellikle Nükhet Duru Fan sayfasında yaparım ama Nükhet Duru'nun bir dönemdeki albümlerinin tanıtımını yaparken işin ucunu kaçırdım. Seksenler, kaset dönemi, Nükhet Duru'nun deneysel dönemi derken Benim Şarkılarım albümüne kadar geldim. Bu albüm ve bu albüm dönemiyle ilgili duyduklarım çerçevesinde son bir şeyler daha paylaşıp noktayı koymak istiyorum.  Benim şarkılarım albümü "Benim Yolum" öncesi içinde Nükhet Duru'nun 5 hit şarkısını da barındıran, kalan 7'si de adaptasyon ve sıfır yerli şarkılardan oluşan, gene içinde bir şeyleri denediği Nükhet Duru anlayışına uygun şarkılardan oluşan bir albüm. İlk defa söylenen şarkılar ağırlıkta olmasına rağmen uzun süre "toplama albümler kategorisinde yer almış olması" gibi bir yanlışlık da vardır ki eski şarkılarını da yeni aranjelerle yeniden söylemiştir. Bu albüm bir "ara albüm" anlayışıyla mı yapılmıştır bilmiyorum. O dönem TİM müzik çıkmıştı ve bir haberde yönetim koltuğunda Nükhet Duru'yu hatırlıyorum. Dikran Masis'in şirket miydi, geçmiş zaman, tam kestiremiyorum. O şirketten de bayağı ünlü ismin albümü falan çıkmış. Burada bir not düşmekte fayda var. Nükhet Duru ilk albümün yayınlandığı 1977 yılından 1992 yılına kadar neredeyse her yıl bir albüm çıkartarak 15 yılda 14 albüm yapmış. Bu bir rekor olsa gerek. 2000'li yıllara kadar da 2 yılda bir albüm yapmış. Zaten o yıllardan sonra da albüm yapmak tüm sanatçılar için meşakatli hale gelmişti. Çünkü korsan, internet, dijital platformlar vesaire albüm yapılmasını lüks hale getirmişti. Çünkü albüm, müziği dinleyiciye ulaştırmak için artık tek platform noktası değildi ve diğer yollar daha ucuz ve kolaydı ki artık günümüzde albüm basılmayıp direkt, hatta büyük sanatçılar haricinde sadece dijitale, internete yükleniyor. 

Albüme dönersek... Nükhet Duru en kötü şarkıya bile hayat veren, onu dinlenebilir kılan bir yorumcu olmasına rağmen, bazen düzenlemeler ve ses kayıtları yetersiz kalabiliyor. Benim Şarkılarım albümü de öyle. Hatta kötü ses kaydı iyi bir düzenlemeye bile gölge düşürebiliyor. Benim Şarkılarım albümünün stüdyo kayıtları da iyi olabilir belki ama kaset üzerindeki sesi kulağımıza sağlıklı gelemiyor ne yazık ki. Bu albümdeki adaptasyon şarkılar disko tarzı şarkılar. Belli ki Nükhet Duru burada da bir tarz deniyor. Şarkılara kötü demeyi sevmem ben. Şarkılara anlam katan enstrümanlar, vokaller, düzenlemelerdir. Ve ben bu kaset sesi kaydıyla kendimde yorum yapabilecek yetkiyi görmüyorum. Dinleyicilerden çok Nükhet Duru'nun kendi en sevdiği 5 şarkısı Anılar, Cambaz, Beni Benimle Bırak, Melankoli ve Ben Gene Vurgunum'dur. Bunu toplama, konser albümleri ve konserlerinde görebiliriz. Nükhet Duru'nun adeta dinamo şarkılarıdır bunlar. Bu albümde de gene bu 5 şarkı yer almıştır. Evet farklı bir anlayışla düzenlemiş ve yorumlanmışlar ve güzel de olmuşlar. Yani albüm bütünlüğüne uygun düzenlenmişler. Albümün öne çıkan ve hayranları tarafından sevilen, klibi falan çekilen şarkısı bir Vedat Sakman şarkısı olan Tay'dır. Akın Ertübey bu albümde de vardır. Sözlerini Mehmet Teoman'ın yazdığı Bodrum ve Nükhet Duru'nun söylemeyi sevdiği ve sesinin uygun olduğu pop opera tarzında Yaz Valsi isimli şarkıları ona aittir. Nükhet Duru'nun prenslerinden Cenk Taşkan ise albüme yeni bir şarkı olarak Aysel Gürel'in sözleri Özledim şarkısıyla katkı sağlamıştır. Müziğimizin önemli bestecilerinden Selmi Andak ise Fısılda Kulağıma şarkısıyla yer almış. Yeni şarkılarda kısaca Nükhet Duru'nun müziğinin mihenk taşı isimler yer almıştır. Albüm bu açıdan bile aslında değerli. Albümün sıfır şarkılardaki bile İsimlere bakar mısınız; Aysel Gürel, Mehmet Teoman, Cenk Taşkan, Akın Ertübey, Selmi Andak, Vedat Sakman, adaptasyon şarkıların sözlerinde Zeynep Talu, İlhan İrem... Ses kayıtlarının, bazen de düzenlemelerin yetersiz kaldığı albümlerin ben yeniden kaydedilmesin çok isterdim. Düşünsenize bu albümün günümüze teknolojisine uygun yeni bir anlayışla kaydedildiğini...

***

NÜKHET DURU'NUN BENİM ŞARKILARIM ALBÜMÜNE ULUNAY TÜRKKAN BİLGİSİ VE YORUMU

TİM eşi Dikran Masis'in kurduğu şirketti. İlk hedef uzun zamandır gazinolarda alarurka müziğe sıkışmış Nükhet Duru'yu tekrar eski tarzıyla buluşturmak oldu. Bu anlayışla "Çek Halatı Gönlüm" albümü kaydedildi. Albümde Dikran Masis'in de bu anlayışa uygun besteleri yer alırken eski ekibinden Mehmet Teoman, Akın Ertübey ve artık Türkye'de yaşamayan Cenk Taşkan'ın eserleri yer aldı. Fakat albüm yayınlanmadan önce dinleyicinin nabzını yoklamak için Kenter Tiyatrosu'nda bir konser düzenlendi. Nükhet Duru'ya bundan sonraki çalışmalarında eşlik edecek olan Vedat Sakman orkestrası, kaydedilen 12 şarkıyı canlı olarak icra etti ve seyirciden 12 şarkıya puan vermeleri istendi. Puanlama sonucunda 2 şarkı repertuar dışı kaldı. Nihayetinde albüm çok özen gösterilmiş olmasına rağmen yine geniş kitlere ulaşamadı ancak kemikleşmiş Nükhet Duru dinleyicisini tatmin etti. Bundan ötürü Duru'yu kitlelerle buluşturmak için böyle bir albüm kotarıldı. Repertuarda eski hitleri "yeni anlayış düzenlemelerle" yer aldı. Yine gençler hedeflenerek aynen "Her Şey Yeni"de olduğu gibi adaptasyon pop 2 şarkı yer aldı. Bir önceki albümde repertuar dışı kalan 2 şarkı da ilave oldu. Sahnede orkestrasıyla eşlik eden Vedat Sakman'ın da daha evvel Leman Sam tarafından sahnede icra edilen TAY şarkısı biraz değiştirilerek repertuarın başına kondu. Aslında matematiği doğru kurgulanmıştı, repertuar da fena sayılmazdı ama saptadığın gibi kayıttan ziyade sanırım kaset aktarımı iyi olmadı ve jelatininden yeni çıkmış kasetlerde bile ses kalitesi düşüktü. Albüm yine kimseyi tatnin etmedi, yavan bulundu, güzel şarkıları da ortaya çıkamadı.

***

Nükhet Duru'nun değindiğim 84-92 yılları arasındaki albümlerinden en çok erişim, etkileşim ve beğeni baz alındığında şaşırtıcı bir şekilde Çek Halatı Gönlüm albümü ilk sıradra yer aldı. Sonrasında ise benim en çok sevdiğim albümü Aç Gözünü Adamım, daha sonra ise diğer albümlere göre daha az beğenildiği iddia edilen Aman Tanrım albümü...

Nükhet Duru'nun ilk dönem albümleri Bir Nefes Gibi, Melankoli, IV, 81, Aşıksam Ne Farkeder diskografisinin tartışmasız en iyi albümleri diye düşünüyorum. 1994 yılına kadar yaptıklarının en iyisi ise Benim Yolum'dur. 94 yılı albümü ise, ismi daha sonraki baskısında Geberiyorum olmuştur, bu albüm de diskografiisnin en iyi albümlerinden biridir. 2012 yılında çıkardığı Tam Zamanında da kusursuz ve en iyi albümlerinden biridir. Neye göre iyi derseniz; tabiki de şarkıların sıfır olması, bestelerin güzel olması, düzenlemelerin ehil işi olması falan. Tabiki de kişisel beğeniler farklı olabilir. Mesela bir çoğunun belki de haberinin bile olmadığı Cahide müzikalinin şarkılarından oluşan Cahide albümü, tiyatral müzik sevgim yüzünden ve de Nükhet Duru'nun yorumunun zirvede olduğu bir döneme denk gelmesinden dolayı beni en çok tatmin ettiği için en çok sevdiğim çalışmasıdır. O yüzden iyi kavramı ortak doğrular çerçevesinde tespit edilebilir olsa da, göreceli de olabilir. Mesela ben 2015 yılı albümü Aşkın N Hali albümünü de çok severim. Sanki onda da bir Çek Halatı Gönlüm havası vardır. Duru, su gibi bir birini kovalayan şarkılardan oluşmaktadır.

Nükhet Duru'nun deneysel '84 - '89 yılları arasını kapsayan çalışmalarından (Her Şey Yeni, Nadide, Sevda, Çek Halatı Gönlüm, Benim Şarkılarım ve Benim Yolum), belki biraz da gözardı edilmiş ama diskografisinin en iyi şarkıları arasında yer almış tarih sırasıyla 10 şarkısı: 

Ne Yazık

Beni Kör Kuyularda

Güneşten Bir Parça

Endülüste Raks

Şadırvan

Nerdesin?

Bir Tek Sevgili

Tay

Gel de Yola Düşme

Dağınık Yatak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder