Tük Pop Müziği'nde hiçbir sanatçının ilk beş albümü Nükhet Duru'nun ilk Beş albümü kadar nitelikli olmamıştır. Hatta ben şahsen bu Beş albümü şarkı sözü, beste ve düzenleme olarak Türk Pop Müziği'nin en iyi Beş albümü olarak görürüm.
1977 - Bir Nefes Gibi: Söz ve müzikler Mehmet Teoman, Cenk Taşkan'a, düzenlemeler ise Onno Tunç, Timur Selçuk ve Norayr Demirci'ye aittir.
1978 - Melankoli: Sözler ağırlıklı olarak Mehmet Teoman, besteler Cenk Taşkan ve Ali Kocatepe, düzenlemeler ise Osman İşmen ve Norayr Demirci'ye aittir. Bir şarkının düzenlemesinde Doğan Canku vardır.
1979 - IV: Besteler İki Ali Kocatepe şarkısı dışında Cenk Taşkan'a ait olup, sözlerde Ülkü Aker, Korhan Abay, Sabahattin Ali, Nükhet Duru ve Alimoğlu gibi isimleri görmekteyiz. Düzenlemeler ise Onno Tunç'a aittir.
1981 - '81: Bestelerinin tamamının Cenk Taşkan'a ait olduğu albümde sözlerde Fikret Şeneş, Ayşe Irmak Manioğlu, Aytül Akal, Mehmet Teoman, Nükhet Duru ve Alimoğlu gibi isimleri görmekteyiz. Düzenlemeler gene Onno Tunç'a ait.
1982 - Aşıksam Ne farkeder?: Sözlerini Çiğdem Talu ve müziklerini Melih Kibar'ın yaptığı albümün bir şarkısının sözünde Nükhet Duru, bir bestesinde ise Selmi Andak görülmekte. Düzenlemeler ise Onno Tunç'un bir düzenlemesi dışında tamamı Mehmet Duru'ya aittir.
Nükhet Duru 6 yıllık albüm sürecinde, ilk albümün hazırlık sürecini de düşünürsek 7 yıllık süreçte, belki daha uzundur bilemeyeceğim, Türkiye'nin en iyi müzisyenleriyle çalışarak müzik tarihimizin sözüyle, müziğiyle zamansız ve evrensel 5 altın albümüne imza atmıştır. Bu albümlerin anlaşılması için, kişisel beğenilerin bir tarafa bırakılarak müzik matematiğiyle dinlenmesi gerekir. İlk iki albümü "Bir Nefes Gibi" ve "Melankoli" daha popüler olmasına rağmen, "IV" albümü çağdaş bir pop senfonisi olup, '81 ve "Aşıksam Ne Farkeder?" albümleri Batı tandanslı melodileri ve Çağdaş/Neo Klasik Pop düzenlemeleriyle daha niteliklidir.
Neden bu Beş albümü Pop Müziğimizin en iyi Beş albümü olarak kabul ediyorum; çünkü sözüyle, müziğiyle özgün/yerli olup olup, Türk Pop Müziğinin en iyi müzisyenleriyle kotarıldığı için. Bu albümlerin solistinin Nükhet Duru olması ise bir tesadüf falan değildir; Nükhet Duru'nun kendi çabasının yanı sıra Duru'nun ses, özellikle yorumunun gücüne güvenilerek müziğimize bilinçli olarak yapılmış bir yatırımdır. O yüzden Nükhet Duru bu Beş albümüyle bile tüm kategorilerin üstünde bir sanatçı olup, müziğimizde kimseyle kıyaslanamaz derecede ayrıcalıklı bir yere sahiptir. Daha "'94", "Benim Yolum", "Tam Zamanında" gibi kült albümlerini, "Aç Gözünü Adamım" gibi deneysel çalışmalarını, "Cahide" gibi sesinin zirvesinde ve yorumunun en iyi olduğu müzikal çalışmasını, 90'larda Cenk Taşkan, Mehmet Teoman ve Osman İşmen ile yeniden biraraya ile gelerek yaptıklarını, "Askın 'N Hali" vs. Unplugged çalışmalarını, hücum kayıtlarını saymıyoruz bile.
Seyyal Taner, Gökben, Nil Burak, Füsun önel vesaire sanatçılarımız "kare as"ı daha çok hak ediyor iddiaları, saygı duyulsa da kusura bakmayın ama kişisel beğeniler ile açıklanabilir ancak. Nükhet Duru'nun, bu ülkenin en iyi yorumcusu olduğu tartışılamaz bile. Bunu ben söylemiyorum, bu ülkenin en iyi müzisyenlerin ortak fikridir bu. Saygılarımla...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder