28 Ekim 2022 Cuma
BİR NEFES GİBİ; KİLİT İSİMLERİN BİR ARAYA GELMESİ VE MÜZİKTE DÖNÜM NOKTASI!
80'lerle birlikte 45'likler tarihe karışıyor, Nükhet Duru'nun da 80'lerde sadece bir 45'liği çıkıyor. Şöyle bir yanlışı düzeltmekte de fayda var sanırım. Ekip çalışması ve yerli şarkılarla (Erol Evgin - Melih Kibar - Çiğdem Talu ekibini de unutmayalım) Türk Pop Müziği'nde dönüm noktası olarak Nükhet Duru'nun 1977 yılında çıkan "Bir Nefes Gibi" albümü gösterilse de, aslında bu albüm 1975 yılında itibaren çıkan 45'liklerin toplaması olduğu için, dönüm noktası olarak "Beni Benimle Bırak"ın çıktığı 1975 yılının sayılması gerekmez mi? Nükhet Duru'dan önce de yerli şarkılar üretilmiş ama bu albümün bu konuda sembol haline gelmesi, sanırım albümün 10 hit barındırması ve şarkıların söz-müzik ve düzenleme olarak nitelikli olması, şarkıların bir hikayesi ve mesajının olması, en önemlisi Nükhet Duru'nun muhteşem yorumu ve albümün ses getirmesiyle alakalı olsa gerek. Bilindiği üzere sözler Mehmet Teoman, müzikler Cenk Taşkan, düzenlemeler ise Onno Tunç, Timur Selçuk ve Norayr Demirci imzası taşıyor. Albüm Ali Kocatepe'nin 1 Numara isimli plak şirketinden çıkıyor. Bu albüm kalitesinden dolayı Türk Pop Müziğinin en kült albümü sanırsam. İşin sırrı ise bu kadar iyi müzik insanının bir araya gelmesi. Kilit isim ise Nükhet Duru. Eğer bu çalışmalarda Nükhet Duru olmasaydı, ne bu albümü oluşturan 45'likler oluşurdu, ne de oluşsa bile bu kadar kült hale gelirdi, belki de bu müzik insanları bir araya bile gelmeyebilirdi. Çünkü kiminle çalışıp çalışmayacağına karar veren Nükhet Duru'nun kendisi. Albümün kapak fotoğrafı ise bana göre efsane; Nükhet Duru diyince aklıma gelen ilk görsel bu oluyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder