28 Mayıs 2012 Pazartesi

"İki Hayat" Şarkısı Nükhet Duru'nun Yeni Albümünde...

...Keşke Yer Alabilse!

İki hayat, yıllar boyu birmiş gibi ortak,
Ne zormuş bir hayatı ikiye ayırmak.

Nükhet Duru müziğe uzun yıllar ara verdi gibi zannedilebilir ama sanat hayatı Nükhet Duru kadar faal olan başka bir sanatçı gelmiş midir acaba dünyaya? Sahne yaşamı bütün hızıyla sürüyor da, bir de stüdyo albümü olmasa bile single'larla, toplamalarla, konser albümleriyle, ortak çalışmalarla, televizyonlarda söylediği şarkılarla iz bırakıyor müzik dünyasında.

Bir bayram akşamı televizyon stüdyolarında sadece eserin sahibinin piyanosu eşliğinde canlı söylenen, ilk ve son kez dinlediğimiz "İki Hayat" kayıt altına alınmasa bile müzik tarihimize vurulmuş asla silinmeyecek bir damgadır. Ve bu şarkı benim için bin tane albüme bedel bir şarkıdır. Kalitesiz bir kayıt olsa da video paylaşım sitesinden mp3'e dönüştürdüğüm formatıyla, benim için bir baş yapıttır. Bu öyle bir şarkıdır ki, Nükhet Duru dışında kimsenin söylemeye cesaret edemeyeceği kadar zor, Nükhet Duru'nun ses ve yorumu dışında hiç kimseye yakışmayacak kadar şahsına özel çok ama çok özel bir şarkıdır. Umarım birisi de böyle bir cahilliğe kalkışıp bu şarkıyı söylemeye, lekelemeye kalkışmaz. Bana göre Selim Atakan şarkılarıyla Nükhet Duru ses ve yorumu birbirini tamamlayan özel ruhlar. İnanın Selim Atakan şarkılarını Nükhet Duru dışında hiç kimseye yakıştıramıyorum.

Ne istiyorum biliyor musunuz; Bu şarkının eninde-sonun da Nükhet Duru tarafından orjinal olarak kaydedilmesini istiyorum da, sanatın bütün meleklerinin çabasıyla bu şarkı Nükhet Duru'nun yeni albümünde yer alsın. Bir şeyler olsun ve bu şarkının yeni albümde yer almasına karar verilsin. Hiç fark etmez albüm biraz daha gecikebilir. Yıllarca beklemişiz bir şarkılık mı bekleyemeyeceğiz.

Hatta ben isterim ki, albüm çift CD'ye dönüşsün, şarkı sayısı 30-40'a yükselsin ve geçmiş yıllarda albüm yapılmaması telafi edilsin. Ne çok şey istiyorum değil mi? Hatta dünyanın en imkansız şeyini istiyorum. Aslında hiç de imkansız değil. Bu sabah televizyonda magazin programlarından birine rast geldim. Demet Akalın diyor ki; "Bu yaz albüm yok ama Sonbahar'da çift CD'lik albümle geliyorum". Tanrım kafayı yiyeceğim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder