16 Mayıs 2012 Çarşamba

Köyün Bir Tanecik Orospusu "Çakır"ı Katletmişler!

Türk Pop Müziği hastası bir arkadaşım bana geçen yıl bir CD verdi. Hediye olarak falan değil. Çöpe atacakmış da, "İstiyorsan al" dedi. Sakın yanlış anlamayın, Nükhet Duru'nun albümü falan değil. Geçen yıl Ali Kocatepe hayatını anlattığı bir kitap çıkarmıştı ya, içinde de bestelerini yorumladığı bir CD'yi hediye olarak veriyordu. Arkadaşım müzik tarihi adına bu kitabı almıştı ama Ali Kocatepe'nin şarkıcılığına uzaktan-yakından ilgi duymadığı için bu albümü dinlemeye tahammül edememişti. Her neyse ben de albümü aldım ve arşivime soktum. Kimleri-kimleri arşivime sokmuştum da Ali Kocatepe'nin şarkıcılığına mı yer yoktu. Keşke böyle demez olaydım. Aylar sonra arşivimi karıştırırken bu CD elime geçti ve dinlemeye başladım. İşte o anda benim sinir tellerim koptu. En çok sevdiğim şarkılarından "Ali" vurulmuş, en çok dinlediğim Nükhet Duru şarkısı "Çakır" da resmen katledilmişti. Üstelik "Ooo..." denilen yerde orospu denilmesine rağmen Çakır'ın orospuluğu-morospuluğu kalmamıştı. Çünkü "Çakır" hiç orospu gibi yorumlanmıyordu. Orospuluğun bile bir adabı vardır değil mi anlatılınca anlaşılan. Anlayacağınız "Çakır"ın namusu kurtarılmıştı ama sizlere ömür katledilmişti. Nükhet Duru severlere geçmiş olsun, Ali Kocatepe'ye de ne demeli bilmiyorum.

Demek istediğim, ses bir enstrümandır ve malzemesi iyiyse-kaliteliyse-iyi ve güzel bir ses çıkartabiliyorsan ve de bu enstrümanı insan gibi duygulu bir şekilde kullanabiliyorsan o zaman şarkı söyleyeceksin. Yoksa herkesin konuşacak, derdini anlatacak kadar sesi vardır. Herkes şarkıcılık yapsın öyleyse. Gerçi yapıyor da, eline mikrofon alan şarkıcı ilan ediyor kendini, üstüne üstlük bir de para kazanıyorlar bu komik sesleriyle. Gözüm yok, helal olsun, üstelik helal olsun! Hal böyle olunca Ali Kocatepe niye şarkı söylemesin o zaman değil mi? Bence söylemesin. Ali Kocatepe usta bir müzik adamıdır ve bence öyle kalmalıdır. Çünkü insanlarımız yüzeysel olduğu için gördüğüne göre değerlendirir karşısındakini. Ali Kocatepe'yi "Ben Gene Sana Vurgunum" şarkısının bestecisi olarak bilmez de, "Ali" şarkısını yorumlayan şarkıcı olarak bilir. Ali Kocatepe'de kendine göre bir şarkıcıdır ama bu kendi eserlerine yaptığı bir haksızlıktır. Tabi insanlar tercihlerini özgür bir şekilde kullanma hakkına sahip olduğu için şarkı da söyleyebilir, özellikle şarkı kendisine aitse. Çünkü sanatın nasıl olması gerektiğine dair anayasası yok ki. Tek yasa dinleyici, izleyici. Onların sanat algısı da ticarete dönüşmüş müzik sektörü tarafından tamamen köreltilmiş. Para kazandırabilecek ne arz edilirse, onunla sallanıyorlar, duygulanıyorlar. Sonra da müzik müziklikten çıkıyor, "Talep yok" diye de Nükhet Duru'nun eserlerinin orjinal kayıtları, telif haklarını ellerinde bulunduranlar tarafından tozlu raflarda yok edilmeye mahkum bırakılıyor. Daha hala Türk Pop'unun en iyi üç albümü "Bir Nefes Gibi", "Melankoli" ve "IV" CD formatına aktarılmadı. Çok yazık, çok ayıp!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder