BANA GÖRE Nükhet Duru'nun müziğini temsil eden en önemli albümü IV albümüdür. Nükhet Duru kendini pop müzik sanatçısından çok Çağdaş Türk Müziği sanatçısı olarak tanımlar. Bu albüm de pop müziğimizin özellikle düzenlemeleriyle en çağdaş, senfonik albümüdür. Şüphe Ediyorsun (Geri vokallerini de Nükhet Duru'nun yaptığı, Çağdaş Türk Popunun en güzel şarkılarından) ve Ben Bir kadınım dışındaki şarkılar bu niteliktedir ki, bu iki şarkı da Nükhet Duru'nun en şahsına münhasır şarkılarındandır.
Söz yazarları zenginliğiyle dikkat çeken albümün iki şarkısının sözlerini Nükhet Duru yazmıştır. Pek bilinmese de Nükhet Duru'nun bazı albümlerde kendi şarkı sözleri de bulunmaktadır. Albümün en kült şarkısı elbette Korhan Abay sözleri ve Ali Kocatepe müziğiyle İyi Oldu Gelmediğin'dir. Benim albümde en çok sevdiğim, hatta pop müziğimizde en çok sevdiğim şarkılardan biri olan, hatta albümün Nükhet Duru müziğinin-çağdaş Türk müziğinin temsili şarkısı da olan gene bir Ali Kocatepe şarkısı olan Çakır'dır. Albümün en nitelikli Deprem ve Nükhet Duru'nun efsane şarkılarından Benimsin Diyemediğim de Ali Kocatepe bestelerinden.
Diğer geri kalan 6 şarkı Cenk Taşkan bestesidir. Özellikle çok bilinmeyen İsyan Ettim Hayata ve Sanki Değişmiş gibi geri planda kalmış ve ön plana çıkartılması gereken iki şarkıdır. Özellikle sözlerini Nükhet Duru'nun yazdığı sanki Değişmiş Gibi, insanın tüylerini diken diken eden bir şarkıdır. Bu şarkıyı dinlemenizi tavsiye ediyorum.
Bu albümün Nükhet Duru'nun en keyif alarak dinlediğim ve en kaliteli bulduğum albümü olmasının en büyük sebebi, bestelerinin yanı sıra, elbette ki düzenlemelerin Onno Tunç'a ait olması olduğunu ayrı bir paragraf açarak belirtmek istiyorum. Onun müzik dehası konusunda bir şey söylememe gerek yok zaten. Ne mutlu ki Nükhet Duru ile yolları kesişmiş. Onu besteciliğe yönlendirenin de Nükhet Duru olduğunu hatırlayalım ve ilk bestesi Nükhet Duru sözleriyle Seninle'dir.
Ne yazık ki böyle bir albümün CD baskısı olmadığı gibi, dijital platformlardaki ses düzeyi de çok iyi sayılmaz. Özellikle bazı şarkılar orjinal ses bantlarından aktarılmamış gibi. Çünkü şarkılar arasında ses kalitesi farkı var. Bu albümden seçilen ve Nükhet Duru Klasikleri albümünde yer alan CD şarkılarının ses düzeyleri daha iyidir.
Nükhet duru şu dönemde İyi Oldu Gelmediğin şarkısını konserlerinde kullanmaya başlamıştır. Bu albümün çok nefis düzenlemelerle güncellenerek yeniden düzenlenmesi ve yorumlanması nasıl bir fark yaratırdı acaba? Günümüz teknolojisiyle geçmişteki o lezzet yakalanamayabiliyor ama güçlü senfonik bir orkestrayla üstüne çıkılabileceğine dair bir umudum var. Çünkü bir keresinde Most Production'da Benim Benimle Bırak senfonik olarak çok güzel düzenlenmiş ve yorumlanmıştı. Tabi en büyük engel telif hakları ve Ali Kocatepe olacağı için, böyle bir şey söz konusu bile olamaz. Yalnız özel bir durum vesilesiyle falan tek bir konserlik de olsa, albüm şarkıları güçlü bir orkestrayla seslendirilerek, "Dört Dörtlük, On Üzerinde On" bir albümün hakkı teslim edilebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder